A ESSÊNCIA DA IMORTALIDADE
PRÁTICA DA LONGEVIDADE
DE ACORDO COM O CORAÇÃO DA ESSÊNCIA DO GRANDE
SIDDHA
Homenagem para o grande Vidyadhara da imortalidade
que é totalmente livre de fixação de nascimento e morte!
(Aquele que deseja chegar ao nível dele
Deve em um lugar retirado, num trono,
Organizar flecha de vida, vaso e pílulas,
Vinho de vida, oferecimentos e torma.
Seguindo o texto-raiz para preliminares e
atividade,
Abra a recitação-palácio depois dos elogios.)
Ah
No centro do coração está o ser de sabedoria
Padmakara.
Ele é branco com um brilho vermelho, segurando
vajra, crânio e vaso.
No centro do coração dele há uma esfera de luz
finamente colorida,
Com a letra HRIH que une sol e lua.
Ao redor circula a guirlanda do mantra-raiz.
Os raios se irradiam e recolhem o néctar da vida de
samsara e nirvana.
Que se dissolvem no espaço unificado do canal
central
E eu realizo a vida imortal de sabedoria vajra.
OM GURU AMARANI JIVANTIYE SVAHA
(Às vezes recite o mais secreto único HRIH. E entre
as sessões, para recolher o néctar de longevidade, [diga:])
OM AH HUNG HRIH HRIH VAJRA GURU PADMA SIDDHI PUNYE
GYANA AYUR SIDDHI JAH
(Recite enquanto emana e absorve, como na
visualização de samadhi
E com os sons de profunda devoção.
Se você se exercita durante três semanas
Você dispersará obstáculos e será abençoado,
E atingirá todo os siddhis sem exceção.
Samaya.)
(Aqui está a prece para trazer a energia da vida ao
término das sessões:)
AH
No palácio de imutável pureza primordial,
Eu invoco o samaya de coração do Protetor
Primordial.
Traga o Vaso do néctar da vida Jovem do Corpo!
Conceda o siddhi da imortalidade!
No palácio da auto-manifesta presença espontânea,
Eu invoco o samaya de coração das cinco famílias
dos senhores da vida.
Tragam o néctar da vida das cinco sabedorias!
Conceda o siddhi vajra das grandes felicidades!
Nos livres palácios de domesticar os seres,
Eu invoco o samaya do coração do mestre da vida
Vidyadhara.
Traga os cinco néctares de samsara e nirvana!
Conceda o siddhi do além de nascimento e morte!
No palácio que encarna os três kayas,
Eu invoco o samaya do coração de Thangtang Gyalpo.
Traga o néctar da vida de grande luminosidade!
Conceda o siddhi do corpo vajra de arco-íris!
No palácio dotado com o supremo de todos os
aspectos,
Eu invoco o samaya de coração das dakinis de
sabedoria.
Traga o néctar da vida dos quatro elementos do
mundo e dos seres!
Amadureça minhas três portas nas puras essências!
Dentro da mandala vajra de grande segredo,
Mostre um sinal para esta direção da vida!
Transmude os artigos da sadhana em néctar de
sabedoria!
Conceda o siddhis supremo e comum!
OM AH HUNG HRIH HRIH VAJRA GURU PADMA SIDDHI PUNYE
GYANA AYUR SIDDHI JAH
AH
Emanando, o aparecimento da energia da vida
preenche a existência.
Pela absorção é selado o além da mudança
Na esfera do único círculo;
Dissolvido no espaço dotado com o supremo de todos
os aspectos.
AH!
(Depois disto, faça oferecimentos e elogios e
confesse os erros. Samaya.)
(Para receber depois o siddhi de realização, existe
a atividade (sadhana) de auto-iniciação:
Tome ambos, disperse obstruções e visualize o
círculo de proteção. Ofereça mandalas e
faça súplicas:)
Na mandala da essência vajra,
Pelo benefício da salvação do amadurecer de minhas
três portas em vajras
Por favor conceda em mim, uma pessoa merecedora,
A autorização de vida para transcender o nascimento
e a morte!
(Deixe os seres de sabedoria descer [aparecer] e
permaneça firme.
Sendo estes seres inseparáveis do guru,
visualize-os na sua frente,
Imagine que eles estão executando os atos das
autorizações.
Primeiro eleve o vaso à coroa de sua cabeça:)
AH
Na mandala do vaso além de conceitos
Reside o protetor unificado da imortalidade.
Conferindo autorizações em você, o merecedor,
Que você possa atingir a imutável vida vajra.
OM AH HUNG HRIH HRIH VAJRA GURU PADMA SIDDHI PUNYE
GYANA AYUR SIDDHI JAH KALASHA KAYA
ABIKENCHA OM
(Levando a xícara de crânio [capala] com néctar à
sua garganta [e diga]:)
AH
Na kapala do espaço indivisível e consciência,
Fluem o néctar das 5 cônjuges de grandes
felicidades.
Concedendo isto a você, o merecedor,
Possa o prana se dissolver no canal central
MAHA SUKHA VAKA ABIKENCHA AH
(Coloque as pílulas da vida no centro de seu
coração:)
AH
Este néctar que consiste nas essências de samsara e
nirvana
É a grande felicidade, a unidade de aparecimento e
vacuidade.
Dando isto a você, o merecedor,
Possa a fixação de nascimento e morte ser
auto-liberada!
GYANA VAJRA CHITTA ABIKENCHA HUNG
(Dê indicação simbólica com o cristal e espelho:)
AH
Dentro da sabedoria do chão da pureza primordial
Manifesta-se o aparecimento do caminho da presença
espontânea.
No estado da grande unidade além de conceitos,
Possa você obter a autorização imutável.
A A******************GYANA ABIKENCHA AH
(Proferindo isto, descanse no estado indescritível.
Depois, sele trazendo a energia da vida.
Empenhe o samaya e ofereça mandalas.
Todos os que se exercitam neste caminho profundo
Vão por este tempo de vida atingir o nível de
imortalidade de vidyadhara
Eles serão abençoados pelos dakas e dakinis
E perceberão objetos manifestos como a exibição dos
três kayas.
Samaya.)
(Palavras e significado escritos sem nada esconder
por Ösel Trulpey Dorje
Forma do auto-manifesto manuscrito simbólico
secreto
Completamente dotado das três linhagens: A mente, o
Símbolo e o Oral.
Pelas bênçãos do Grande Siddha
E pelo poder inconcebível de dharmata,
Que todos os seres possam captar o reino primordial
Do inato gosto da imortalidade
Marque, marque, selo. Dathim.
Por causa de ter obtido as bênçãos e siddhis dos
três segredos do Senhor Grande Siddha,
isto foi imediatamente estabelecido (por escrito)
por Ösel Trulpey Dorje. Possa haver
virtude!
A pedido de Clarence Chan, isto foi traduzido do
Tibetano por Erik Pema Kunsang, Hong Kong, 1989. O manuscrito Tibetano se acha
no Rinchen Terdzo, volume DA, páginas 167-186.
Rangjung Yeshe Traduções & Publicações RYTAO67,
29 de outubro de 1992.
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OS VERSOS VAJRA DAS INSTRUÇÕES ORAIS
DE ACORDO COM O CORAÇÃO DA ESSÊNCIA DO GRANDE
SIDDHA
Presto homenagem para Shakyamuni, Vajradhara e
Samantabhadra,
Dakinis de sabedoria e ao guru.
Eu devo conceder aqui a essência das instruções
orais,
A linhagem de audição, visão, meditação, ação e
gozo.
Samaya.
Pessoas com fé, que desejam atingir iluminação,
Siga um sagrado mestre corretamente,
Seja maduro e com pura samaya
Pratique as preliminares, a parte principal e a
conclusão.
Samaya.
Primeiro vá para um lugar retirado.
Deixe todas atividades exteriores e internas.
Descanse seu corpo, fala e mente em naturalidade.
Suplique concentrado e se ocupe nos pontos (da
prática).
Encoraje sua mente vigorosamente na prática do
Dharma.
Para entrar no caminho para o sublime e o excelente
Aceite e rejeite no que concerne à lei de karma, e
desenvolva renúncia.
Esses são os preliminares gerais.
Tome refúgio e se empenhe nas duas bodhicittas.
Purifique os erros feitos e ofensas, e aumente as
duas acumulações.
Pratique a ioga da devoção como a quintessência.
Esses são as preliminares especiais.
Visualize em seu corpo a esfera vazia de nadis e
pranas.
Faça a separação exterior e interna de samsara e
nirvana.
Refine suas três portas, e disperse sonolência e
agitação.
Esses são os preliminares específicos.
Considere o meio-de-ser da vacuidade.
E o meio-de-parecer como marca de coincidências.
Reconheça sua unidade de ser sem-desejo.
Esta a visão é do Grande Meio.
Relaxe no estado tríplice de naturalidade.
Sustente a experiência de livrar-se espontaneamente
dos quatro
defeitos.
Ganhe a confiança dos auto-manifestos quatro kayas.
Esta meditação é o Grande Selo.
Considere que aparecimento e mente são ilusórias,
consciência e vacuidade.
Treine no desenvolvimento e recitação, prana e
bindu.
Decida nos quatro sinais e se ocupe de disciplina
de yogue.
Esta ação é o Grande Gosto Igual.
A calorosa bênção de tummo se manifesta como uma
ilusão.
Treine na experiência da luminosidade e em sonho.
Atinja liberação no bardo na hora de morrer, sem
cultivo.
Este encarecimento é o Grande Caminho de Meios.
Focalizando nos pontos fundamentais do portal,
campo, vento e mente,
As sabedorias das quatro visões aumenta.
Sinais manifestos e progresso são destituídos de
perda e ganho.
Este gozo é a Grande Perfeição.
Ao término da sessão, sele com dedicação e
aspiração.
Nos intervalos, aumente a experiência da parte
principal.
Leve sua prática à perfeição e realize do duplo
benefício.
Esses são os passos finais da instrução. Samaya.
Aquele que simplesmente escrever isto em ouro,
Quem lê isto alto, ou vestir isto ao redor do seu
pescoço,
Atingirá a liberação em sete tempos de vida.
Então desnecessário é dizer se você praticar isto
corretamente.
Este extrato requintado dotado das cinco
transmissões
Eu confio com um selo a meu filho emanado.
Estas são os profundos sutras, tantras e instruções
orais,
O caminho para pessoas merecedoras de ser liberadas
em um tempo de vida.
Instruindo isto para pessoas com residual link
cármico,
Possam todos os seres atingir a eminência do três
kayas.
Samaya. Sele, sele, sele. Dathim.
Isto foi traduzido em Hong Kong, 1989, por Erik
Pema Kunsang.
[Trad. R.
Samuel].
THE LONGEVITY
PRACTICE - ESSENCE OF
IMORTALITY
ACCORDING TO
THE HEART ESSENCE OF THE GREAT SIDDHA
(Homage to the
great Vidyadhara of immortality who is utterly free from fixation of birth and
death.
The one who
wishes to approach his level
Should in a
secluded place, upon a stand,
Arrange
life-arrow, vase and pills,
Life-wine,
offerings and torma.
Following the
root text for preliminaries and activity,
Open the
recitation-palace after the praises.)
Ah
In the heart
center is the wisdom being Padmakara.
He is white
with a red radiance, holding vajra, skull and vase.
In the center
of his heart, is a sphere of a tine colored net of light,
Is the letter
HRIH which joined sun and moon.
Around it
circles the garland of the root mantra.
The radiating
and returning rays of light gathers the 1ife-nectar of samsara and nirvana.
By dissolving
into the unified spare of the central channel I accomplish the immortal
life of vajra
wisdom.
OM GURU AMARANI
JIVANTIYE SVAHA
(Sometimes
recite the most secret single HRIH. In between sessions, in order to gather
the nectar of
longevity, [say])
OM AH HUNG HRIH
HRIH VAJRA GURU PADMA SIDDHI PUNYE GYANA AYUR SIDDHI JAH
(Recite while
emanating and absorbing as the samadhi visualizatiofl
And with the
tones of deep-felt devotion.
If you exert
yourself for three weeks
You will dispel
obstacles and be blessed,
And attain all
siddhis without exception.
Samaya.)
(Here is the
invocation for bringing back life-energy at the end of the sessions)
AH
In the
unchanging palace of primordial purity,
I invoke the
heart samaya of the Primordial Protector.
Gather the
life-nectar of the Youthful Vase Body!
Bestow the
siddhi of changelessness!
In the self-manifest
palace of spontaneous presence,
I invoke the
heart samaya of the five families of life lords.
Gather the
life-nectar of the five wisdoms!
Bestow the
siddhi of vajra great bliss!
In the unfixed
palaces of taming beings,
I invoke the
heart samaya of the life-mastery Vidyadhara.
Gather the
five-nectar of samsara and nirvana!
Bestow the
siddhi beyond birth and death!
In the palace
embodying the three kayas,
I invoke the
heart samaya of Thangtang Gyalpo.
Gather the
life-nectar of great luminosity!
Bestow the
siddhi of the vajra rainbow body!
In the palace
endowed with the supreme of all aspects,
I invoke the
heart samaya of the wisdom dakinis.
Gather the
life-nectar of the four elements of the world and beings!
Ripen my three
doors into the pure essences!
Within this
vajra mandala of the great secret,
Show forth a
sign for this life-arrow!
Transmute the
sadhana articles into wisdom nectar!
Bestow the
supreme and common siddhis!
OM AH HUNG HRIH
HRIH VAJRA GURU PADMA SIDDHI PUNYE GYANA AYUR SIDDHI JAH
AH
By emanating,
life-energy fills appearance and existence.
By absorbing,
it is sealed beyond change
In the sphere
of the single circle;
Dissolved in
the space endowed with the supreme of all aspects.
AH!
(After this,
make offerings and praises and confess mistakes. Samaya.)
(In order to
receive the siddhi after accomplishment, there is the activity (sadhana) for
self-initiation:
Take both,
dispel obstructions and visualize the protection circle. Offer mandalas and
make
supplications:)
In the mandala
of the vajra essence,
For the sake of
ripening my three doors into vajras Please bestow upon me, a worthy
person,
The life
empowerment to transcend birth and death!
(Let the wisdom
beings descend and remain firmly.
By being
inseparable from the guru visualized in front,
Imagine that he
is performing the acts of empowerments.
First raise the
vase to the crown of your head:)
AH
In the mandala
of the vase beyond concepts
Resides the
unified protector of immortality.
Conferring
empowerments upon you, the worthy one,
May you attain
the unchanging vajra life.
OM AH HUNG HRIH
HRIH VAJRA GURU PADMA SIDDHI PUNYE GYANA AYUR SIDDHI JAH KALASHA KAYA
ABIKENCHA OM
(Place the
skull cup with nectar at your throat [and say]:)
AH
In the kapala
of indivisible space and awareness,
Flows the
consorts nectar of great bliss.
By giving it to
you, the worthy one,
May the pranas
dissolve into the central channel
MAHA SUKHA VAKA
ABIKENCHA AH
(Place the
life-pills at your heart center:)
AH
This nectar
consisting of the essences of samsara and nirvana
Is the great
bliss, the unity of appearance and emptiness.
By giving it to
you, the worthy one,
May the
fixation of birth and death be self-liberated!
GYANA VAJRA
CHITTA ABIKENCHA HUNG
(Give symbolic
indication with the crystal and mirror:)
AH
Within the
ground wisdom of primordial purity
Manifests the
path appearances of spontaneous presence.
In the state of
great unity beyond concepts,
May you obtain
the empowerment of changelessness.
A A * GYANA
ABIKENCHA AH
(Uttering this,
rest in the state beyond description.
Afterwards,
seal will bringing back the life-energy.
Pledge the
samaya and offer mandalas.
Everyone who
exerts himself in this profound path
Will in this
life time attain the vidyadhara level of immortality.
They will be
blessed by the dakas and dakinis
And perceived
objects will manifest as the display of the three kayas.
Samaya.)
(Words and
meaning were written down without concealment by Ösel Trulpey Dorje
Form the
self-manifest secret symbolic script
Compleely endowed
with the three lineages: Mind, Symbol and Oral.
By the
blessings of the Great Siddha
And by the
power of inconceivable dharmata,
May all beings
capture the primordial kingdom
Within the
innate expense of immortality
Seal, seal,
seal. Dathim.
Because of
having obtained the blessings and siddhas of the three secrets of the Great
Siddha Lord,
this was in instantly established (in writing) by Ösel Trulpey Dorje. May it
be virtuous!
Upon the
request of Clarence Chan, this was translated from the Tibetan by Erik Pema
Kunsang, Hong
Kong, 1989.
The Tibetan
script is found in the Rinchen Terdzo, volume DA, pages 167-186.
Rangjung Yeshe
Translations & Publications
RYTAO67,
October 29, 1992
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THE VAJRA
VERSES OF ORAL
INSTRUCTIONS
ACCORDING TO
THE HEART ESSENCE OF THE GREAT SIDDHA
Paying homage
to Shakyamuni, Vajradhara and Samantabhadra,
The wisdom
dakinis and the guru,
I shall here
bestow the essence of oral instructions,
The hearing
lineage of view, meditation, action and fruition.
Samaya.
Faithful people
wishing to attain enlightenment,
Follow a sacred
master correctly,
Be ripened and
with pure samayas
practice the
preliminaries, the main part and conclusion.
Samaya.
First go to a
secluded place.
Give up all
outer and inner activities.
Rest your body,
speech and mind in naturalness.
Supplicate
one-pointedly and engage in the points (of practice).
Encourage
forcefully your mind to Dharma practice.
In order to
enter the path to the sublime and the excellent
Accept and
reject what concerns the law of karma and develop renunciation.
Those were the
general preliminaries.
Take refuge and
pledge the twofold bodhicitta.
Purify misdeeds
and offenses and increase the two accumulations.
Practice the
yoga of devotion as the quintessence. Those were the special preliminaries.
Visualize in
your body the hollow sphere of nadis and pranas.
make the outer
and inner separation of samsara and nirvana.
Refine your
three doors and dispel drowsiness and agitation.
Those were the
specific preliminaries.
Regard the
way-it-is to be emptiness.
And the
way-it-appears to be mark less coincidences.
Recognize their
unity to be wish less ness.
This view is
the Great Middle.
Relax in the
state of threefold naturalness.
Sustain the
experience of spontaneously freeing the four
defects.
Gain the
confidence of the self-manifest four kayas. This meditation is the Great Seal.
Resolve that
appearance and mind are illusory, awareness and emptiness.
Train in
development and recitation, prana and bindu.
Decide on the
four signs and engage in yogic discipline.
This action is
the Great Equal Taste.
The blissful
warmth of tummo manifests as an illusion.
Train in the
experience of luminosity and in dream.
Attain
liberation in the bardo of dying, without cultivation.
This
enhancement is the Great Path of Means.
Focusing on the
key points of gate, field, wind and mind,
The wisdoms of
the four visions increase.
Manifest signs
and progress are devoid of loss and gain.
This fruition
is the Great Perfection.
At the end of
the session, seal with dedication and aspiration.
In the breaks,
increase the experience of the main part.
Carry your
practice to perfection and accomplish the two-fold benefit.
Those were the
concluding steps of instruction. Samaya.
The one who
simply writes this down in gold,
Who reads it
loud and wears it around his neck,
Will attain
liberation in seven life times.
so needless to
mention if you practice it correctly.
This
quintessential extract endowed with five transmissions
I entrust with
a seal to my emanated son.
This is the
profound sutras, tantras and oral instructions,
The path for
worthy people to be liberated in one 1ife-time.
By instructing
this to people with residual karmic link,
May all beings
attain the eminence of the three kayas.
Samaya. Seal,
seal, seal. Dathim.
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